social media

Translate

niedziela, 23 sierpnia 2015

Ciekawostki o Holandii cz.5

Hej kochani.
Dawno nie było żadnego postu z tej serii,a kilka osób pisało już do mnie w tej sprawie dlatego zapraszam Was dzisiaj na post o kolejnych ciekawostkach z Holandii.


Kraj rowerzystów.

Holandia to przede wszystkim kraj rowerów. Ze względu na ukształtowanie terenu, kraj ten sprzyja cyklistom. Na 16,5 miliona mieszkańców przypada 17 milionów rowerów i prawie 15 tysięcy km ścieżek rowerowych, które w zasadzie pozwalają na przemierzenie całego kraju.  Dużą popularnością cieszą się wypożyczalnie rowerów często zlokalizowane w okolicach stacji kolejowych.  Do 2012 roku nad stacją w Rotterdamie miał powstać największy w Holandii parking mogący pomieścić 5 000 jednośladów.  Każdy, kto kiedykolwiek odwiedził Amsterdam, wie, że dziś Holendrzy wykorzystują do parkowania niemal wszystko, co nadaje się do przypięcia dwóch kółek. 
Smutne jest jednak to, że co roku w Holandii dochodzi do kradzieży setek tysięcy rowerów.  Cześć z nich porzucona jest w licznych kanałach, skąd wyławiają je specjalne barki. Nie tylko właściciele jednośladów zdają sobie sprawę ze skali tego zjawiska.  Z sytuacji tej korzystają sklepy z akcesoriami rowerowymi, skupując używane, nierzadko pochodzące z kradzieży jednoślady oraz handlując łańcuchami i wszelkiego rodzaju zapięciami, których  cena często przekracza wartość samego roweru.

Zainteresował Was post ?
Chcecie więcej takich ?
A może macie jakieś konkretne pytania dotyczące życia w Holandii? Jeśli będzie kilka pytań postaram się na nie odpowiedzieć w którymś z kolejnych postów :)

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłej niedzieli.
* Tekst pochodzi z książki Niderlandzki kurs podstawowy wydawnictwa Edgard

4 komentarze:

  1. Właśnie tak sobie myślę że dawno już rowerem nie jechałam a ciekawostki bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy wpis😊 czekam na kolejne ciekawostki photo-andyou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem zauroczona w Paryżu <3
    Post bardzo ciekawy :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie : pannael.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie ten wpis bardzo zainteresował. Uwielbiam jeździć na rowerze, a Warszawa, gdzie obecnie mieszkam, nie jest miastem przyjaznym rowerzystom... ;-( W Holandii byłoby mi lepiej! :-)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś zostaw komentarz - wtedy mam pewność,że ktoś przeczytał co napisałam ;)
Odwiedzam wszystkich, którzy zostawiają komentarz na moim blogu.

Buziaki,Wasza M.