social media

Translate

wtorek, 8 marca 2016

Ciekawostki o Holandii cz.6

Po długiej przerwie mam zamiar wrócić do serii o którą często pytacie. Seria "Ciekawostki o Holandii" cieszyła się dużym zainteresowaniem, więc mam nadzieję, że i tym razem Wam przypadnie do gustu. Zapraszam do czytania, a jeśli spodoba Wam się post udostępnijcie go wśród swoich znajomych :)


Co każdy turysta wiedzieć powinien?
Holandia to kraj, gdzie każdy turysta znajdzie coś dla siebie. Jedną z licznych atrakcji są liczne muzea, w których można obejrzeć cenne zbiory najwyższej klasy dzieła sztuki takich artystów jak Rembrandt, Van Gogh i Mondriaan ( Rijksmuseum Amsterdam, Van Gogh Museum, Maurithuis). Pod tym względem niedoceniona jest dzielnica muzeów w Amsterdamie. Oprócz słynnego narodowego czy Van Gogha, znajdują się tu muzea seksu, filmu, okularów, zabawek, etnografii, ruchu oporu i wkeme innych. Odwiedzających Amsterdam zapewne zaintryguje również znana na całym świecie dzielnica  Czerwonych Latarnii. Innym rodzajem rozrywek sa coffieshopy i smartshopy, gdzie przy filiżance kawy można zapalić dowolny rodzaj marihuany lub zjeść rozweselające ciasteczko.
Sposób bardziej tradycyjnych atrakcji są targi sera oraz aukcje kwiatów, które przyciągają turystów z całego świata.  Wyjątkowa architektura, historyczne miejsca (Gouda, Delft, Alkmaar, Middelburg), parki rozrywki kraz niezwykle muzeum Madurodam, nazywane Holandią w miniaturze lub Holandią w pigułce, stanowiące największy na świecie zbiór charakterystycznych dla Holandii miniaturowych budowli w skali 1:25 sprawiają, że co roku Holandię odwiedza ponad 10 milionów zagranicznych turystów, głównie z Niemiec, Anglii, USA, Belgii i Francji.

Lubicie tę serię? Chcecie więcej? Napiszcie w komentarzu, a jeśli post wydał Wam się interesujący to udostępnijcie go wśród znajomych ;)

Spodobało Ci się? W takim razie daj lajka, a sprawisz mi tym przyjemność :)

13 komentarzy:

  1. Ciekawe ciekawostki - muzea bym sobie zwiedziła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie to jeszcze nie jadlam rozweselajacego ciasteczka :P A bylas juz kiedys w Gouda?

    OdpowiedzUsuń
  3. Buuuu co tak mało ? a już się rozpędziłam, a tu koniec :( a gdzie zdjęcia ? :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem jak najbardziej za tą serią ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym zwiedzić Holandię ;) Najbardziej chciałabym zobaczyć te całe łąki tulipanów w rożnych kolorach *.* !
    Pytałaś o wspólną obserwację ;P Więc obserwuję i liczę na uczciwy rewanż :)
    Zapraszam --> Mój Blog oraz
    Fanpage

    OdpowiedzUsuń
  6. Pytałaś o obserwacje ja już Obserwuje!
    Bardzo przydatne informacje!
    Mój Blog
    Nowy dział na blogu

    OdpowiedzUsuń
  7. supi post i zdjęcia:) Obs za obs? Daj znac u mnie:)
    kllaudus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna seria:) Chętnie poczytam kolejne posty z tej serii;)
    Pozdrawiam
    Obserwuję;)
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie wybrałabym się na targi sera oraz odwiedziła Madurodam :) seria bardzo interesująca i czekam na kontynuacje!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam czytać takie posty ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie przeczytam więcej takich postów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym zobaczyć kiedyś aukcje kwiatów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lecę właśnie do Amsterdamu po raz kolejny, zastanawiam się ile blogerek urodowych jest teraz w Holandii? kiedyś można było je policzyć na palcach jednej, no może dwóch rąk ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś zostaw komentarz - wtedy mam pewność,że ktoś przeczytał co napisałam ;)
Odwiedzam wszystkich, którzy zostawiają komentarz na moim blogu.

Buziaki,Wasza M.