social media

Translate

niedziela, 22 marca 2015

Ciekawostki o Holandii - cz.1




Cześć !


W poprzednim poście z tej serii opisałam Wam trochę o co chodzi,więc dzisiaj przechodzę od razu do rzeczy.

Holandia w pigułce.

Holandia to przyjęta,acz nieprecyzyjna nazwa Królestwa Niderlandów. Państwo holenderskie jest organizmem stosunkowo młodym. W kształcie znanym nam dziś Holandia istnieje dopiero od 1830 roku,kiedy udzieliła się od terytorium Belgii.

Język niderlandzki - zaraz po angielskim i niemieckim - jest trzecim pod względem liczby użytkowników językiem germańskim w Europie. W sumie używa go około 23 milionów ludzi zamieszkujących Flandrię i Królestwo Niderlandów. holenderski jest również językiem oficjalnym Surinamu,Aruby oraz Antyli Holenderskich.
Holandia jest jednym z najgęściej zaludnionych krajów na świecie ( 450 mieszkańców na km2 ). Ale to zrozumiałe biorąc pod uwagę,że 60% powierzchni kraju to zbiorniki wodne,którymi zarządza odrębne Ministerstwo Poziomu Wód. Wystarczy 3,5 godziny,by przejechać wzdłuż cały kraj.

O dziwo,przy tak niewielkiej powierzchni uprawnej Holandia jest trzecim,co do wielkości eksporterem artykułów rolnych na świecie. Walka Holandii z wodą wpisana jest w historię tego kraju. " Bóg stworzył Ziemię,ale Holendrzy stworzyli Holandię " - tak dumnie mówią o sobie mieszkańcy tego kraju.


A jak postrzegają Holendrów obcokrajowcy ?
Gdyby zapytać Europejczyków, z czym kojarzą Królestwo Niderlandów,to bez chwili wahania odpowiedzieliby,że z tulipanami,chodakami,wiatrakami i słynnymi na całym świecie rowerami typu ''amsterdamka''.


Przypuszczam jednak,że sporo polaków kojarzy Holandię głównie z legalnej marihuany oraz prostytucji,ale o tym napiszę innym razem :)
* Tekst pochodzi z książki Niderlandzki kurs podstawowy wydawnictwa Edgard.
* Zdjęcia w tej serii są mojego autorstwa !

11 komentarzy:

  1. Mi też Holandia kojarzy się z kwiatami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hi,

    I would like to let you know that we are selling high PR Tumblr blogs.

    I think as a webmaster, you know the importance of
    having backlinks from high PR blogs. And you also
    know how costly it can be to have backlinks to this high
    PR blogs.

    Well I would like to inivte you and take a look at our offer.
    At very cheap price, you can have your own high PR Tumblr were you
    can use as backlinks to your site.

    If your interested, please visit: http://bit.ly/highprtumblr

    Thanks

    My web page; Cheap High PR Tumblr Blogs

    OdpowiedzUsuń
  3. Od małego dziecka chciałam zwiedzić Holandię, może mi się to kiedyś uda :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Tulipany i krokusy, no i wiatraki :) Tak mi się kojarzy. No i depresja :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Holandia kojarzy mi się najbardziej z tulipanami :) Świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wlasnie,najbardziej z tulipanami *,*

    roxa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Tulipany to moje pierwsze skojarzenie, no i oczywiście Twój blog heh. ;) Piękne zdjęcia. :)
    Pozdrawiam. ;**

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie będę oryginalna i też powiem, że Holandia głównie kojarzy mi się z tulipanami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Holandia jest zdecydowanie jednym z krajów które chcę odwiedzić *-* Jest naprawdę cudowna. A mnie tam kojarzy się z Amsterdamem i słynną ławeczką z "Gwiazd Naszych Wina" :) Super blog i zapraszam do mnie http://zuzol-zuuzol.blogspot.com/ oddaję wszystkie obserwacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ech, tęsknie za Holandią.:<

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś zostaw komentarz - wtedy mam pewność,że ktoś przeczytał co napisałam ;)
Odwiedzam wszystkich, którzy zostawiają komentarz na moim blogu.

Buziaki,Wasza M.