social media

Translate

wtorek, 12 lipca 2016

TAG : Mamą być!


Od kilku dni miałam ochotę dodać jakiś TAG, a  w roboczych czekał ten od dawna, więc zapraszam na nowy post pod tytułem "Mamą być!"


1. Ile masz dzieci i w jakim wieku?
Jak zapewne już wiecie mam jedno dziecko. Moja córka skończy we wrześniu 8 lat (kiedy to zleciało ?!)
2. W jakim wieku zostałaś mamą ?
Mamą zostałam po skończeniu 20 lat. Gdyby starania o Maleństwo udały się prędzej urodziłabym wcześniej :)

3. Czym najbardziej martwisz się (poza zdrowiem) jeśli chodzi o dziecko?
Przede wszystkim martwię się właśnie o Jej zdrowe, bo to najważniejsze.  Bardzo się martwię o to, aby nikt nie wyrządził żadnej krzywdy mojej córce. Jest tylu popaprańców na tym świecie, że często o tym myślę :(
4. Opisz w kilku zdaniach jak wygląda Twój standardowy dzień?
Dzień zaczynam od pobudki córki do szkoły. Kiedy już Ją zaprowadzę do szkoły wracam do łóżka i śpię do ok.12tej, ponieważ pracuję na noc. Ogarniam mieszkanie, zakupy i odbieram córkę ze szkoły. Później jemy wspólnie obiad i wychodzę do pracy. 
5. Ile czasu w ciągu dnia masz tylko dla siebie i na co go poświęcasz?
Generalnie w tygodniu mam niewiele czasu, więc większość nadrabiam w weekendy. Zazwyczaj też w weekend łapię jakąś chwilę tylko dla siebie i w tym czasie czytam książkę, oglądam jakiś program z rodziną lub piszę post.
6. Podaj jakąś radę w kwestii organizacji czasu.
Sama bym ją chciała znać :P A tak szczerze to chyba przede wszystkim systematyczność w sprzątaniu i wszystkich obowiązkach domowych jest najlepszym rozwiązaniem. Najlepiej codziennie coś robić dzięki czemu wolny czas możemy poświęcić rodzinie, a nie praniu czy innym obowiązkom. 
7. Co Ci pomaga w momencie kiedy masz już dość? Co wtedy robisz?
Przytulam Maleństwo lub Chłopa i myślę o tym jakie mam szczęście mając ich przy sobie. Różnie bywa, czasem naprawdę nie wiem już w co ręce włożyć, ale lubię swoje życie i nie zamieniłabym na żadne inne.
8. Jaki komentarz osób trzecich Cię najbardziej denerwuje odnośnie wychowania i opieki nad dzieckiem?
Raczej przez mój ciężki charakter nikt się nie wtrąca do tego, bo kto mnie dobrze zna ten wie, że Maleństwo jest dla mnie najważniejsza i wszystko co robię robię z myślą o tym by była szczęśliwa. Aczkolwiek kiedy mówię, że Maleństwo wychodzi samo na podwórko lub zostaje czasem sama w domu zdarza się, że słyszę jak nieodpowiedzialna jestem, a przecież każde z Nas (albo większość) chodziła już w tym wieku sama do szkoły i nic się nie działo. Nie można z góry zakładać, że coś się stanie! Bądźmy realistami - nie pesymistami ;)
9. Co najbardziej zaskoczyło Cię w macierzyństwie?Mimo tego, że się spodziewałam jak będzie po urodzeniu córki to zaskoczyła mnie ogromna więź między Nami. To fantastyczne uczucie i nie porównywalne do niczego innego. 
10. Dlaczego warto być mamą?
Niezaprzeczalnie powodów jest tak wiele, że mogłabym na tą odpowiedź poświęcić osobny post, a z moim gadulstwem to może nawet całą serię postów, ale przede wszystkim warto dlatego, że wydajemy na świat maleńką istotę, która kocha Nas najszczerzej na świecie. I choć jako mama często byłam/jestem zmęczona to uśmiech mojego dziecka i Jej słowa "Kocham Cię, mamo" wynagradza wszystkie smutki i troski.  Nie ma niczego piękniejszego na świecie, naprawdę!
Zapraszam do odpowiedzi na te pytania wszystkie mamy. Odpowiedzcie tutaj lub na mojej facebookej stronie  [klik].
A jeśli któraś z Was zrobiła ten TAG na swoim blogu to czekam na link :)

8 komentarzy:

  1. Pierwszy raz widzę ten tag. Ta organizacja czasu pracy naprawdę nie jest łatwa i chyba żadne rady nie istnieją ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny tag, ale mnie jeszcze nie dotyczy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak już ktoś zgłębi sztukę systematyczności niech sie ze mną nią podzieli - albo nie napisze książkę, którą chętnie zakupie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak więź jaka wytwarza się między dzieckiem a matką jest jedyna w swoim rodzaju :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do twojej odpowiedzi z punktu 8 to wychodzi na to ze ja tez jestem nieodpowiedziakna matka :P moja corcia od paru lat sama chodzi do szkoly i sama wraca ;) a teraz w czasie wakacji sama siedzi w domu bo ja musze pracowac :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Super tag, ja także młodo zostałam mama ale bardziej przez przypadek niż planowo ale nie żałuję, mam kochana córkę która kończy w lipcu już 15lat.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też najbardziej obawiam się o zdrowie syna. Podczas 10 dni spędzonych w Polsce 4 byliśmy w szpitalu i byłam z nim przez cały czas. Dla mnie ta bezsilność że nic nie możesz zrobić jest najgorsza, bo nie znasz się na tym i jesteś skazana na czyjąś łaskę jest straszne (źle wspominam syna pobyt w szpitalu, najpierw formalności - gdzie spokojnie można pomagać pacjentowi a jeden rodzic podpisuje wszystko, a lekarz pojawił się dopiero jak syn stracił przytomność), nie mówiąc o tym że przywiozła nas karetka

    OdpowiedzUsuń
  8. Wycisnęłaś mi łezki w oku :) Piękny post i cudownie przelałaś w słowa piękno macierzyństwa :)Szczególnie punkt 10 ujmuje za serce. Buziaki Kochana, niech Twoja Księżniczka rośnie zdrowa i szczęśliwa, bo ma bardzo fajną mamę :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś zostaw komentarz - wtedy mam pewność,że ktoś przeczytał co napisałam ;)
Odwiedzam wszystkich, którzy zostawiają komentarz na moim blogu.

Buziaki,Wasza M.