social media

Translate

niedziela, 19 kwietnia 2015

Ciekawostki o Holandii cz.4


Dzień dobry:)

Ostatnio same TAGi i wpisy o Holandii dlatego postanowiłam w przyszłym tygodniu dodać  ze dwie recenzje kosmetyków,których nie wykańczam przez nie opisanie ich ;) Czy mi się uda zobaczycie po niedzieli (wiem,wiem babcie tak mówiły ;). Dzisiaj zapraszam Was na kolejną część ciekawostek o Holandii - mam nadzieję,że znów Wam przypadnie do gustu.


Gość w dom ...
Specyficzna gościnność Holendrów często jest dla Polaków dużym zaskoczeniem . Niezapowiedziane wizyty są dużym nietaktem. Wizyta musi zostać poprzedzona zapowiedzią telefoniczną. Poczęstunek składa się maksymalnie z dwóch filiżanek kawy i ciastka. Najbardziej zaskakujący jest fakt,że gospodarz częstuje gościa pojedynczym herbatnikiem,po czym zamyka pudełko i odstawia je do szafki. W kulturze Holandii nie uznaje się tego za nietakt lub nieżyczliwość.


Swoją drogą Holendrzy,po Skandynawach,wypijają najwięcej kawy z wszystkich narodów na świecie. Statystycznie,każdy mieszkaniec Holandii wypija jej dziennie 1,2 litra. Holendrzy prowadzą regularny tryb życia. Na wszystko jest właściwa pora,a szczególnie wypicie kawy. Pije się ją o ściśle określonych godzinach. Przed południem podczas koffietijd. A później o 16.00 i po obiedzie ok.20.00.

Jeśli spodobał Wam się ten wpis udostępnijcie go na swojej tablicy,żebym mogła dotrzeć do większej ilości czytelników ;)
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłej niedzieli :*

* Tekst pochodzi z książki Niderlandzki kurs podstawowy wydawnictwa Edgard.

23 komentarze:

  1. Sporo tej kawy :) Udostępniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też dużo pisaliśmy kiedyś o Holandii, ale tego o herbatnikach nie wiedzieliśmy... :D
    Fajna ciekawostka... :D
    Zapraszam do nas i pozdrawiam,
    Sol
    http://turystycznyprzewodnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe, zwłaszcza o tych ciastkach ;) U nas by się to nie przyjęło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz,że znam kilku polaków,którzy praktykują to ? :)

      Usuń
  4. genialna notka ! :)

    super zdjęcia :_)

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    obserwuje i licze na to samo

    OdpowiedzUsuń
  5. planuję kiedys wybrać się do Holandii :)
    mogłabyś poklikać w moim nowym poście? :)
    http://czillen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Holandia mimo,że jest mała ma sporo pięknych miejsc :)
      Oczywiście,poklikam :)

      Usuń
  6. Zdecydowanie polska gościnność jest bardziej... gościnna ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chciałabym wybrać sie kiedys do Holandii, bardzo interesujący wpis ;)
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Haha, ach ta gościnność. Jak na początku tego nie rozumiałam i się wyśmiewałam z ich zuinigheid, tak teraz sama robię podobnie. Szczególnie, jak rodzina Mauryca nas odwiedza. I przynajmniej wiem, że wybierając się do holenderskiego domu z wizytą, nie będę miała wyrzutów sumienia, że za dużo ciasta znów zjadłam (co zawsze mam po wizycie u mamusi i polskich koleżanek) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy nie miewam wyrzutów sumienia po zjedzeniu pysznych ciast dlatego za niedługo sama będę wyglądać jak ciasteczko :D

      Usuń
  9. Lubię takie ciekawostki :) Osobiście w ogóle nie pijam kawy :P

    OdpowiedzUsuń
  10. No proszę co kraj to obyczaj :)
    Z tego co pamiętam, to Twoi goście ( podczas remontowania nowego mieszkania ), nie stosowali się do holenderskich zasad gościnności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oni pewnie na to jedno ciastko chociaż liczyli,a my im nie daliśmy :P

      Usuń
  11. Aż się zaczęłam śmiać jak przeczytałam, że częstuje herbatnikiem i zamyka opakowanie, ale to prawda, co kraj to obyczaj ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś zostaw komentarz - wtedy mam pewność,że ktoś przeczytał co napisałam ;)
Odwiedzam wszystkich, którzy zostawiają komentarz na moim blogu.

Buziaki,Wasza M.